Puerto Viejo de Sarapiqui - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Claudia & WJ - WaarBenJij.nu Puerto Viejo de Sarapiqui - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Claudia & WJ - WaarBenJij.nu

Puerto Viejo de Sarapiqui

Door: WJ

Blijf op de hoogte en volg Claudia & WJ

11 December 2012 | Costa Rica, Puerto Viejo

Maandag 10 december
Het heeft weer goed geregend vannacht, maar gelukkig klaart het ´smorgens best op. Ontbijt bij de plaatselijke bakker, deze keer zonder bewaking maar smaakt toch goed. We nemen een taxi naar Selva Verde. Daar blijkt onze reservering voor een wandeltocht met gids niet te zijn doorgekomen, dus boeken we voor de middag. We gaan vrij wandelen en zien meteen al prachtige groene gifkikkertjes (de pijlgifkikker en ´blue jeans´). Verder is de wandeling vooral een grote glijpartij over glibberige modderpaadjes in een warm en vochtig bos. We vinden dit meer iets voor survival bikkels. We gaan terug naar de receptie en vragen of de wandeling met gids ook zo gaat, want dan hoeft het niet. Dat is niet het geval. We lopen de korte route om de lodge en staan versteld van de flora en fauna. Toekans, kikkers, hagedissen, leguanen, ongelooflijk veel vogels, sprinkhanen en 1 slang. De bomen weten we niet bij naam, maar die maken met hun hoogte en vormen ook indruk. Er is een 110 m lange hangbrug over de rivier en daarvandaan is ook veel vogelleven goed te bekijken. We drinken wat in de dinerzaal en daar komen vrijwel alle genoemde beesten gewoon op minder dan 10 m afstand poseren voor onze camera´s. Niet te geloven dat zo´n toekan gewoon naar de paparazzi toekomt en linker en rechterzij komt tonen, voorkant, achterkant, net een modeshow. We doen de toer met gids aan de overkant van de hangbrug en krijgen veel informatie over de flora en fauna. De gids spot nog een slang en brengt ons uiteindelijk bij een luiaard. Ook deze hadden we zelf nooit gevonden, zo goed is deze gecamoufleerd. We zijn doodmoe na 3 wandelingen en slaan de nachttocht af. Terug naar Mi Lindo om dit verslag in te tikken. Wij gaan effe buiten afkoelen. Welterusten en tot snel!

• 11 December 2012 - 20:23

Marijke En René:

Wow, wat zien jullie veel. Dat wordt bijna vermoeiend. ;-) Gelukkig hoef je tegenwoordig geen rolletjes meer mee te nemen voor je camera, er waren er anders best veel doorheen gegaan!
    Zo te lezen hebben jullie het prima naar je zin, geweldig. En wat leuk om zo mee te kunnen reizen! Nog heel veel plezier, maar dat lukt wel en geniet met volle teugen.
    Groetjes van René en Marijke.
    (ps. wel een beetje jaloers op het weer hoor!)

• 12 December 2012 - 21:13

Yvoner.nl.net:

De blue jeans frog, luiaards, toekans, brulapen heerlijk om jullie verhalen te lezen vanuit Costa Rica. Nu weet ik zeker dat ik nog een keer terug wil! Have fun!

• 15 December 2012 - 06:12

Gunnar & Jacqueline:

Hey, you found your Pfeilgiftfrösche!!!
    Greetings from Bacalar