Van Albert tot Bacalar - Reisverslag uit Bacalar, Mexico van Claudia & WJ - WaarBenJij.nu Van Albert tot Bacalar - Reisverslag uit Bacalar, Mexico van Claudia & WJ - WaarBenJij.nu

Van Albert tot Bacalar

Blijf op de hoogte en volg Claudia & WJ

29 November 2012 | Mexico, Bacalar

Dit wordt een uitdaging. We tikken dit verslag in een tablet en niet op een computer met een gewoon toetsenbord. Daarbij ligt ons aantekenboekje nog bij Albert. Vervelend is dat daarin ook de notitieszijn met alle plekjes die we willen bezoeken. We hebben gebeld, smst, geskypt en gechat' maar geen contact gekregen met hen.
Bij Albert begon de acclimatisering van mijn ingewanden zich te uiten in steeds dunnere en vloeibaardere vormen. Op zijn verjaardag en de dagen erna alleen thee en water gedronken. Zij waren verrukt met alle meegebrachte waren en wij met de halvering van onze bagage. Het meeste is toch wel heel aangekomen. Albert heeft ons Playa Maya laten zien, we zijnog een eindje langs de kust n ar het zuiden gereden' we hebben het stadje Mahahual gezien en toen ik me eindelijk wat beter voelde, hebben we zelfs even gesnorkeld. Daarna met de bus naar Bacalar, waar vrienden van Albert en Justa (Gunnar & Jacqueline) rondleidingen doen. We hebben gisteren ontzettend veel geleerd over het vogelleven hier. Jacqueline spot ze allemaal, determineert op basis van de geluiden welke vogel het is en leert ons in 3,5 uur de namen van ca 40 vogels hier, van kolibri tot slakken-kiekendief en van eekhoorn-koekoek tot oriole. Verder ongelooflijk veel verschillende vlinders gezien en 2 agoutis. Ze heeft ons vervolgens naar een ander meertje gebracht speciaal voor de schaar-gestaarte vliegenvanger.

• 30 November 2012 - 01:05

Rinus:

Hoi, bedankt voor dit bericht.Er is kennelijk iets aan de hand met de adressering, want wij hebben alleen de even nummers (2 en 4) ontvangen. Nummers 1 en 3 hebben we uit het blokje op de website gehaald. Laten we hopen dat je dat aantekenboekje nog kunt achterhalen.
    Veel plezier verder en jaag de vogels niet te veel op. Al leuke hagedissen of slangen gezien?
    Rinus en Teresa