Van Santa Elena naar Playa Grande - Reisverslag uit Huacas, Costa Rica van Claudia & WJ - WaarBenJij.nu Van Santa Elena naar Playa Grande - Reisverslag uit Huacas, Costa Rica van Claudia & WJ - WaarBenJij.nu

Van Santa Elena naar Playa Grande

Door: WJ

Blijf op de hoogte en volg Claudia & WJ

19 December 2012 | Costa Rica, Huacas

Ja hoor, we zijn intussen weer in de bewoonde wereld (San Jose), dus we kunnen een teken van leven geven. Maar er is nog een hoop te vertellen over afgelopen week. Te beginnen in Santa Elena...

Donderdag 13 december
5 uur zijn we wakker. We zetten nooit de wekker, want we worden toch uit ons zelf wakker voordat het licht is. Ja, dat heb je als je net na de Fabeltjeskrant al naar bed gaat. WJ neemt een snelle natte douche, Claudia doet het met de "droogshampoo". Da´s van dat spul dat je in je haren spuit, en als je dat binnen de kamer doet, kunnen de gasten na jou er ook nog van mee profiteren. Vroeg ontbijten en vroeg weg, zodat we om 7 uur aan de wandeltocht over de hangbruggen kunnen beginnen, dan zijn we voor de meuk. We treffen het, want het gaat net regenen als we aankomen, dus dat zal nog minder toeristen opleveren. En inderdaad, we zien gedurende de gehele wandeling geen enkele toerist, helaas ook vrijwel geen enkel beest, want ook zij blijken hier van suiker te zijn. We slaan Monte Verde verder over. Er zijn hier 2 ingangen van het park, die worden beheerd door 2 verschillende organisaties, dus je moet 2x entree betalen als je ook bij de andere ingang het park in zou willen. We worden een beetje moe van deze Costa ricaanse geldklopmethoden. Daarbij is de weg er naar toe verschrikkelijk - we vragen ons af waarom ze hier ook Hyundai Accenten verhuren, waar 4x4 in een groot deel van het land nodig is - en we verwachten dat er een regengarantie bij zal worden geleverd.
Op naar Playa Grande, aan de Pacifische kust. Daar aangekomen zien we brulapen over de elektriciteitsdraden over de weg heen lopen. Pa, ma met kind op de rug en nog wat neven en een nicht waarschijnlijk. Plaza Grande staat bekend om de lederschildpadden, die op het strand hun eieren leggen. We stoppen bij het infocentrum, maar het is half 4 en dat valt kennelijk net buiten hun openingstijden van 8-17, die op het bord zijn aangegeven.
We gaan naar het eerste hotel dat ons aanstaat, trekken meteen zwemkleding aan, drinken een ijskoud biertje en gaan naar het strand, want het is echt te warm om droog te blijven. We duiken direct de zee in, maar getver!! Dit lijkt wel het kikkerpissebadje, zo warm is het zeewater hier. Wel heerlijk bodysurfen in de branding, alleen uitkijken voor alle surfers die in dezelfe golven zich laten meevoeren richting strand. Morgen ga ik zelf op zo´n plank staan. Kan nooit zo moeilijk zijn toch?
We koelen verder af onder een kouwe douche en in het zwembad bij het hotel. Die is gelukkig wat koeler. Het restaurant bij het hotel is geweldig! Heerlijk smullen van een surf & turf en van een pasta met pesto, kip, geitenkaas, en bacon. Als toetje warme chocoladetaart met koud ijs. We worden bij de bar nog verrast door de grootste padden die we ooit hebben gezien. Gauw op de foto en naar bed.