Van Guate naar San Jose - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Claudia & WJ - WaarBenJij.nu Van Guate naar San Jose - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Claudia & WJ - WaarBenJij.nu

Van Guate naar San Jose

Door: WJ

Blijf op de hoogte en volg Claudia & WJ

07 December 2012 | Costa Rica, San José

Woensdag 5 december
Om 6 uur opgestaan om te proberen onze verhaaltjes op internet te krijgen, zonder succes overigens. Uiteindelijk alles in Word getypt, maar met de automatische spellingcontrole die ik niet uit krijg ook niet ideaal. Dit verslag typ ik nu in San Jose waar we in het hotel de eerste computer gevonden die vergelijkbaar is met die in NL. Alleen de y en de z zijn omgedraaid, dus er yullen wel wat rare woorden verschijnen. Terug naar Guate.
Woensdag 5 december
Na de oorlog met de computer, vertelt Claudia heerlijk gedoucht te hebben. De badkamer is ook 1 groot meer intussen, maar Claudia dweilt met een backpackershanddoekje alles weer droog. Kennelijk heeft Claudia iets te lang gedoucht, want bij mij komen de laatste druppeltjes naar beneden. Ik spring wat rond onder de douchekop, maar wordt niet heel erg nat. Dit wordt echt mijn dag... Het is Claudia met onze tablet gelukt om via internet vliegtickets te boeken, die een stuk goedkoper zijn dan vanaf het vliegveld geboekt. De tablet heeft zichzelf gisteravond terugverdiend, want met de computer van het hotel was het nooit gelukt.
We ontbijten samen met een Duits stel toast met roerei. Dan komt er een andere gaste beneden met een tandenborstel in haar mond. Bij de watertank vult ze haar glas en smijt het kwaad over ons heen. De Duitser springt overeind en scheldt haar de huid vol, dit was intussen zijn 3e ervaring met deze gestoorde dame. Eerst water "gemorst", toen peper in zijn gezicht en nu weer water. Ik werd wel voor het eerst nat vandaag en de dame in kwestie is met veel gebaar door de receptionist verwijderd van het hotel en onder begeleiding van de bewakers naar buiten de poort van de wijk geescorteerd. We kregen 100x excuus van het hotelpersoneel, maar die konden er ook niets aan doen. De Duitser werd ook nog in zijn gezicht gespuugd door de tandenpoetsende dame, wij kwamen er met alleen water goed vanaf.
Wij worden ruim op tijd naar het vliegveld gebracht en vliegen met mooi uitzicht over El Salvador en Nicaragua naar San Jose. De toerist informatie is bijzonder behulpzaam en geeft ons kaarten, vertelt waar we de bus kunnen pakken en geeft ons praktische en onafhankelijke info. Hij mag zelfs geen hotel aanbevelen, alleen de buurt waar hotels in diverse tarieven te vinden zijn.
We rijden met de bus naar de stad, stappen over op een taxi en komen aan bij hotel Rincon de San Jose, welke wordt gerund door een Nederlander. Om 6 uur nemen we een taxi naar San Pedro, de studentenwijk van de stad, op zoek naar live muziek. We worden afgezet bij het Jazz cafe, waar rockband om 9.30 uur is gepland, maar gaan na enig zoeken eten in Mondo Loco, waar een jazz-rumba band om 9.00 uur is gepland. De band druppelt binnen en om half tien zien we nog bandleden binnenkomen. Ik vraag om 10 uur hoe laat de band gaat spelen en krijg 2x als antwoord: om 9 uur. Dan laat ik mijn horloge zien en krijg ik te horen: over 5 minuten. We geloven er niet meer in, we zijn doodmoe en de saxofonist heeft zijn koffer nog steeds om zijn nek hangen dus we druipen zonder live muziek terug naar het hotel. Heen met de taxi in de spits bijna een uur, terug in 10 minuten.

• 07 December 2012 - 13:57

Yvon:

Yes, aangekomen in Costa Rica. Nu snel San Jose verlaten en op zoek naar de mooie plekjes! Have fun en maak een mooie toekanfoto voor me!